A Aptieka maina nosaukumu un ievieš jaunu aptiekas konceptu Apotheka

03.06.2015

Viens no Latvijas vadošajiem aptieku tīkliem A Aptieka uzsāk jaunu uzņēmuma attīstības posmu un maina savu identitāti un nosaukumu uz jaunu – Apotheka. Nozīmīgās izaugsmes ietvaros uzņēmums ir arī radījis jaunu aptiekas konceptu, kas maina Latvijā līdz šim ierasto aptieku biznesu būtību. 

Apotheka ir pirmais aptieku tīkls, kas bez recepšu un bezrecepšu medikamentiem piedāvā ikvienam visu nepieciešamo veselības un labas pašsajūtas bagātināšanai un augstvērtīgai skaistumkopšanai, tajā skaitā farmaceitu konsultācijas īpašos veselības kabinetos un sejas ādas pārbaudi.

“Latvijas iedzīvotāju pētījums rāda, ka lielākā daļa jeb 72% aptieku uztver kā vietu, kur iegādāties recepšu un bezrecepšu medikamentus, kas nozīmē to, ka iedzīvotāji aptieku apmeklē, lai jau risinātu radušās veselības problēmas. Mēs vēlamies to mainīt, jo mūsuprāt mūsdienīgā aptiekā lielāks akcents ir jāliek uz veselības profilaksi un klientu konsultēšanu kā veicināt labsajūtu un skaistumu,” saka Jānis Kūliņš, Apotheka valdes loceklis

“Jaunās uzņēmuma identitātes un Apotheka koncepta izstrādei un ieviešanai, kā arī farmaceitu apmācībā šogad kopumā investēsim vairākus simtus tūkstošus eiro, un esmu pārliecināts, ka šāda izaugsme mums ļaus nostiprināt tirgus pozīcijas Latvijā. Šobrīd jau ir atvērtas septiņas Apotheka Rīgā un šī gada laikā savas durvis vērs vēl trīs Apotheka aptiekas. Līdz šim saņemtā kientu atzinība par jauno konceptu ļauj ar pārliecību apgalvot, ka tāpat kā Igaunijā arī Latvijā jaunais koncepts būs veiksmīgs. Ja cilvēks domā par veselību, skaistumu, profilaksi, labsajūtu – tad vēlamies, lai Apotheka ir klientu pirmā izvēle,” saka J.Kūliņš.

Igaunijā Apotheka koncepts ir ieviests jau vairāk nekā desmit aptiekās. Kopumā ar zīmolu Apotheka Igaunijā darbojas vairāk nekā 180 aptiekas. Latvijā kopumā šogad tiks atvērtas desmit Apotheka aptiekas Rīgā, bet nākamgad durvis vērs pirmās Apotheka arī reģionos.

Bez moderna interjera un plaša produktu klāsta veselības, skaistuma un labsajūtas jomās Apotheka koncepta aptiekās ir ieviestas divas inovācijas. Īpaši izveidotos veselības kabinetos var saņemt farmaceitu konsultācijas bez maksas un noteikt ķermeņa masas indeksu, cukura un holesterīna līmeni. Otrs jaunums ir sejas ādas pārbaudes aparāti, kas nosaka ādas tipu un mitruma līmeni. Pēc pārbaudes farmaceits iesaka kādu kosmētiku ir ieteicams lietot ikdienā.

Apotheka konceptu izstrādāja Igaunijas interjera arhitektu birojs Ruumilabor LTD. Koncepta galvenā ideja balstās uz Apotheka piecām vērtībām – atvērtība, uzticamība, profesionāla pieeja klientu apkalpošanā, inovācijas un rūpes par klienta veselību un labsajūtu. Līdz šim aptiekas asociējās ar vietu, kur vienmēr ir rindas, produkti ir aiz “letes” un valda vēsa, konservatīva atmosfēra. Apotheka interjers veidots tā, lai aptiekā būtu patīkama un viegla atmosfēra ar moderna dizaina priekšmetiem, vienlaikus iekārtojumu radot tādu, kurā ir viegli orientēties, veidojot skaidru priekšstatu par piedāvātajiem produktiem, un produkti ir ērti pieejami apskate.

Apotheka pētījums tika veikts sadarbībā ar OMD Latvija šī gada maija beigās, un tajā piedalījās 706 respondenti.